人気ブログランキング | 話題のタグを見る

ケイト、28歳、OL(たまに通訳してます)♪語学留学から4年…一生懸命学んだ英語をどんどん忘れて行っています:( いまは独学で英語を勉強しています♪同じ境遇の人や、英語が好きな人は一緒に頑張りましょう!


by ケイト

和訳 Bartender / Lady Antebellum

Bartender / Lady Antebellum
バーテンダー



8 o’clock on Friday night I’m still at home
All my girls just keep on blowing up my phone
Saying come on he ain’t worth the pain
Do what you gotta do to forget his name

金曜日の夜8時、私はまだ家にいる
女友達が何度も電話をかけてくる
傷つくほど彼は良い男じゃなかったって
もう彼の名前を忘れることだって

Now there’s only one thing left for me to do
Slip on my favorite dress and sky high leather boots
Check the mirror one last time
And kiss the past goodbye

私に残されたこと、それは
お気に入りのドレスを着て、レザーブーツを履いて
鏡を見て最後に言うのよ、過去とはさよならって

What I’m really needing now
Is a double shot of Crown
Chase that disco ball around
‘Til I don’t remember
Go until they cut me off
Wanna get a little lost
In the noise, in the lights

私が本当に今必要なこと
それはウイスキーのダブルショットなの
回っているミラーボールを見ながら
私が思い出せなくなるまで
彼女達がやめさせるまで
その音と光で私を少し惑わせて

Hey bartender pour ‘em hot tonight
‘Til the party and the music and the truth collide
Bring it ‘til his memory fades away
Hey bartender

バーテンダー、今夜は熱く注いで
パーティと音楽と真実が衝突するまで
彼の思い出が消えて行くまで
お願い、バーテンダー

Tonight I’ll let a stranger pull me on the floor
Spin me 'round and let him buy a couple more
But before it goes too far
I’ll let him down easy
‘Cause tonight it’s all about
Dancing with my girls to the DJ
Put that song on replay

今夜知らない人がダンスに誘ってきたの
踊って、お酒をおごってもらったわ
でも深入りする前に
彼を突き放したわ
だって今日は女友達と踊り明かすの
DJ、あの曲をもう一度流してよ

What I’m really needing now
Is a double shot of Crown
Chase that disco ball around
‘Til I don’t remember
Go until they cut me off
Wanna get a little lost
In the noise, in the lights

私が本当に今必要なこと
それはウイスキーのダブルショットなの
回っているミラーボールを見ながら
私が思い出せなくなるまで
彼女達がやめさせるまで
その音と光で私を少し惑わせて

Hey bartender pour ‘em hot tonight
‘Til the party and the music and the truth collide
Bring it ‘til his memory fades away
Hey bartender

バーテンダー、今夜は熱く注いで
パーティと音楽と真実が衝突するまで
彼の思い出が消えて行くまで
お願い、バーテンダー

I’m feeling that buzz
I’m ready to rock
Ain’t no way I’m gonna tell you to stop
So pour that thing up to the top
I’m coming in hot

重低音を感じる
準備は出来てるわ
私が止めてと言うわけ無いでしょ
一番上まで注いで
私が熱くなるまで

Hey bartender
What I’m really needing now
Is a double shot of Crown
Chase that disco ball around
‘Til I don’t remember
Go until they cut me off
Wanna get a little lost
In the noise, in the lights

私が本当に今必要なこと
それはウイスキーのダブルショットなの
回っているミラーボールを見ながら
私が思い出せなくなるまで
彼女達がやめさせるまで
その音と光で私を少し惑わせて

Hey bartender pour ‘em hot tonight
‘Til the party and the music and the truth collide
Bring it ‘til his memory fades away
Hey bartender
Hey bartender

バーテンダー、今夜は熱く注いで
パーティと音楽と真実が衝突するまで
彼の思い出が消えて行くまで
お願い、バーテンダー
お願い、バーテンダー



歌詞がとってもアメリカンな感じで、
リズムもかなり大好きな曲です!

ぱっと訳したので、
間違いや解釈の違いがあるかもしれません…
お気づきになりましたらお知らせ下さい!



by enjoyeigo | 2014-09-09 01:00 | MUSIC